novembre 2020
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing novembre 2020 by Subject "الخطاب،الإشهار،التداولية."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access قراءة تداولية-حجاجية في نموذج إشهاري(Université de M'sila, 2020-11) فضيل بوبكرتعد الرسالة الإشهارية خطابا متميزا يجمع بين اللغة والصورة،ولأنه يهدف إلى إقناع المتلقي بجودة السلعة،فهو يوظف مجموعة من الآليات الحجاجية، و هنا تبرز المقاربة التداولية كمنهج فعال في الكشف عن هذه الآليات، لذلك تهدف هذه الدراسة إلى استجلاء طريقة عمل الخطاب الإشهاري من خلال المقاربة التداولية الحجاجية لنص إشهاري. The publicity message is distinct discourse that combines language and image, so, because it aims to convince the recipient of the quality of the commodity, it employs a group of pilgrim mechanisms, and here, the pragmatic approach emerges as an effective approach in the detection of these mechanisms, therefore this study aims to clarify the way that the publicity discourse is made through the pragmatic and pilgrim approach for a publicity text.