العدد 09
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing العدد 09 by Author "راضية, بولقرون"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access التسويق الأخضر كآلية لجذب المستهلك الأخضر(Université de M'sila, 2020-06) هاجر, عبدالدائم; راضية, بولقرونهدفت هذه الورقة البحثية إلى معرفة مساهمة التسويق الأخضر في جذب المستهلك الأخضر ، وذلك من خلال محاولة وضع إطار نظري للتسويق الأخضر وسلوك المستهلك الأخضر، كما تم التعرف على عدة نماذج لمؤسسات طبقت التسويق الأخضر من أجل فهم سلوك مستهلكيها واستمالتهم. توصلنا في الأخير إلى ضرورة بذل المزيد من الجهد في مؤسسة بيئة وماكدونلدز وشركة تويوتا للتعريف بتوجهاتهم البيئية والتعريف بمنتجاتهم البيئية وتحفيز المستهلكين على اقتناء منتجاتهم. This research paper aimed to know the contribution of green marketing in attracting green consumers, by trying to develop a theoretical framework for green marketing and green consumer behavior, and several models have been identified for institutions that have applied green marketing in order to understand the behavior of their consumers and groom them. Finally, we reached the necessity of doing more at Bee'ah, McDonald's and Toyota to publicize their environmental trends, introduce their environmental products and motivate consumers to acquire their products.