juin 2020
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing juin 2020 by Author "بخوش علي"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access صعوبات تلقي النصوص الأدبية لدى تلاميذ الشعب العلمية في الطور الثانوي(Université de M'sila, 2020-06) بخوش علي; عبد السلام يسمينةتسعى هذه الدراسة للكشف عن أهمية القارئ (المتعلم) في العملية التعليمية .و إبراز الدور الفعال الذي يؤديه من خلال تفاعله مع مختلف النصوص الموجهة إليه. وهنا يبرز تأثير نظرية التلقي في العملية التعليمية . وبهدف الوقوف على هذا الدور المهم للقارئ المتعلم قمنا بدراسة ميدانية لبعض المؤسسات التربوية التي كشفت عن أهمية القراءة في تدريس كثير من الأنشطة اللغوية ،بالإضافة إلى فاعلية القارئ وأهميته البالغة في تحقيق الأهداف التربوية المنشودة. لكنه لا يستغني عن المعلم في متابعته و توجيهه و تصحيح أخطائه. This study seeks to reveal the importance of the reader (the learner) in the educational process. And to highlight the effective role it plays through its interaction with the various texts addressed to it. Here, the influence of the receiving theory affects the educational process. In order to identify this important role for the educated reader, we have conducted a field study of some educational institutions that revealed the importance of reading in teaching many linguistic activities, in addition to the reader's effectiveness and its great importance in achieving the desired educational goals. But he does not dispense with the teacher in following-up, guiding and correcting his mistakes.